Przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa
- Nie wolno ujawniać hasła potrzebnego do logowania, hasło nie wygasa i Bank nigdy nie prosi o jego podanie,
- Podczas logowania można skorzystać z podwójnego uwierzytelnienia, które wymaga podania hasła oraz kodu autoryzującego. Jeśli nie uruchomimy tej opcji podczas logowania wpisuje się wyłącznie identyfikator użytkownika i ustalone przez siebie hasło,
- Podczas sprawdzania stanu konta i przeglądania historii Bank nigdy nie prosi o podanie haseł jednorazowych, danych kart płatniczych, numerów PIN. Jednorazowe hasła używane są tylko do podpisu zleceń, zmiany danych osobowych,
- W Internecie krążą maile, w których znajdują się odsyłacze do fałszywych stron bankowości internetowej i prośby o zalogowanie się na takich stronach w celu np. potwierdzenia danych osobowych. Nigdy nie odpowiadaj na taką korespondencję ani nie loguj się do systemu bankowości internetowej za pomocą odsyłacza przesłanego w mailu,
- Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu, a po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę,
- Proszę pamiętać o tym, że używając legalnego oprogramowania, oprogramowania antywirusowego i antyspyware można w znaczącym stopniu poprawić bezpieczeństwo korzystania z bankowości elektronicznej.
- Połączenie z Internetem musi być bezpieczne (unikaj łączenia się z publicznej sieci WiFi)
- Trzeba uważać na fałszywe certyfikaty bezpieczeństwa np. rozsyłane przy pomocy poczty elektronicznej
- Należy zawsze korzystać z aktualnych wersji systemu operacyjnego, oprogramowania antywirusowego i przeglądarki internetowej
- System pocztowy powinien być chroniony przed przychodzącym spamem. Wiadomości e-mail to jedna z najpopularniejszych dróg, jaką mogą do systemu pocztowego trafić wirusy i informacje, których celem jest wyłudzenie poufnych danych
- Nie należy logować się do systemu eBO korzystając z odnośników otrzymanych pocztą elektroniczną lub znajdujących się na stronach nienależących do Banku
- Należy unikać logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach lub u znajomych)
- Zalecane jest ręczne wpisywanie danych do zlecenia przelewu np. numerów rachunków, należy unikać wprowadzania numerów rachunków stosowania metody kopiuj/wklej
- Nie należy instalować oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł na komputerze, na którym korzysta się z bankowości internetowej
- Należy zawsze kończyć pracę z systemem bankowości internetowej na komputerze korzystając z polecenia - wyloguj.
Dlaczego zabezpieczenia są tak ważne?
- Poziom bezpieczeństwa komunikacji pomiędzy witryną internetową, a jej Klientem zależy od poziomu bezpieczeństwa każdego z elementów uczestniczących w tej komunikacji. Zabezpieczenia po stronie Banku spełniają wysokie standardy i są cyklicznie testowane i audytowane. Dlatego działania cyberprzestępców ukierunkowane są na zabezpieczenia po stronie Klienta.
- Bezpieczeństwo korzystania z serwisu bankowości internetowej zależy również od jego użytkowników, w tym także świadomości z obszaru zabezpieczeń własnego komputera. Niezabezpieczony komputer jest narażony na ataki z użyciem złośliwego oprogramowania, a nawet całkowite przejęcie nad nim kontroli. W takiej sytuacji cyberprzestępca, mając do dyspozycji wykradzione dane uwierzytelniające (login, hasło) będzie usiłował zrealizować utworzony przez siebie przelew.
- W celu zachowania bezpieczeństwa środków zdeponowanych na rachunku bankowym staraj się odpowiednio zabezpieczyć komputer oraz stosuj podstawowe zasady bezpieczeństwa. Śledź na bieżąco informacje zamieszczone na stronie Banku dotyczące nowych zagrożeń w bankowości internetowej.
- Aktualne ostrzeżenia, komunikaty i poradniki dla Klientów banków publikuje również Związek Banków Polskich na stronach internetowych: http://zbp.pl/dla-konsumentow.
Jeżeli zauważysz, Drogi Kliencie, jakiekolwiek nieprawidłowości - niezwłocznie skontaktuj się z Bankiem