Skip to main content

Zasady zgłaszania naruszeń prawa

15-10-2024

Zasady zgłaszania naruszeń prawa

Zgłoszenia o naruszeniach prawa dokonywane w trybie przepisów Ustawy o ochronie sygnalistów nie są przyjmowane przez Bank w formie anonimowej.

Zgłoszenia mogą być dokonywane w postaci papierowej lub elektronicznej. Zgłoszenia w postaci papierowej mogą być przekazywane osobiście do Stanowiska Kontroli Wewnętrznej i Zgodności Banku Spółdzielczego w Busku-Zdroju lub przesłane na adres: Bank Spółdzielczy w Busku-Zdroju, ul. Stefana Batorego 1A, 28-100 Busko-Zdroju. Zgłoszenia w postaci elektronicznej mogą być dokonywane na skrzynkę poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..  

Zgłoszenia w postaci papierowej muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem Sygnalisty. Zgłoszenia w postaci elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem osobistym (przy wykorzystaniu eDowodu). Zaleca się aby Zgłoszenie zawierało co najmniej:

  1. Imię i nazwisko osoby zgłaszającej oraz jej dane kontaktowe;
  2. datę oraz miejsce wystąpienia naruszenia prawa;
  3. opis zgłaszanego naruszenia prawa;
  4. dane osoby której dotyczy zgłoszenie;
  5. wskazanie w miarę możliwości osób posiadających wiedzę o naruszeniu prawa (o ile dotyczy);
  6. wskazanie w miarę możliwości dowodów potwierdzających naruszenie prawa (o ile dotyczy).

Szczegółowe informacje dotyczące zgłoszeń naruszeń prawa zawiera załączona procedura:

pdf Instrukcja zgłaszania nieprawidłowości przez sygnalistów

pdf Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w związku z procedurą zgłaszania nieprawidłowości przez sygnalistów

Znajdziesz nas też tutaj